Luang prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu Luang prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu

Luang prabang

Door: danivivaldi

Blijf op de hoogte en volg Danielle

16 November 2010 | Laos, Luang Prabang

Hoi allemaal,
de bootreis was mooi en rustig. Na de eerste dag een stop gemaakt in Pakbeng, zo'n dorp dat 1 straat heeft met hotelletjes, wat restaurantjes en 1 bar. Daar heb ik lekker gezeten en de hele avond met een Deense kapitein van een ijsbreker gekletst. Was echt gezellig, mis af en toe wel wat aanspraak. En je hoort nog eens wat, weet nu veel van ijsbrekers en Groenlandse gewoonten enzo. Tja... zit je in Laos...Maar ik heb het erg naar mijn zin gehad daar.
Luang Prabang is best relaxed. Toen we met de boot aankwamen snapte ik er niks van, er was geen stad te zien. Hallo Daan, het is geen stad, maar een groot dorp, geen hoogbouw, alleen maar laag achter de bomen. De omgeving is ontzettend mooi. Ook natuurlijk veel toeristen en de bijbehorende restaurantjes en barretjes. Ga straks maar weer meedoen met Happy Hour, misschien ontmoet ik nog een spannend verhaal of zo....
Voor morgen heb ik een trektocht geboekt. Vijf uur lopen, naar zo'n bergdorpje, zwemmen bij de waterval, lunch, en met de boot terug. Vandaag heb ik in het dorp wat rondgefietst.
Daarna ga ik naar Van Vieng en ben van plan een onwijs mooi bungalowtje te nemen. Echt wel.
Wordt vervolgd. En nog wat foto's van de Mekong enzo.
Doei

  • 16 November 2010 - 12:47

    Linsey:

    He Daan,

    Fijn om te horen dat Laos zo bevalt! Vijf uur trekken?? Waar heb jij die conditie opgebouwd? haha..je loopt me er gewoon vijf keer zo hard uit! haha

    Het is leuk om van die mensen te ontmoeten die aparte dingen doen (of die je gewoon niet vaak hoort)
    Ik hoop voor je dat je een hoop spannende verhalen ontmoet, maar ook zelf mee gaat maken!

    Geniet van de groene, mooie omgeving en de relaxte mensen. (of lui?!?! in de steden dan ahha)

    Veel plezier en geniet van al het moois!

    Doeg,

    Lins

  • 16 November 2010 - 12:52

    Lins:

    p.s. ik ben trouwens zo jaloers op je dat jij daar bent terwijl het 31 graden is! hmm! Warmte, heerlijk. ..hihi

  • 16 November 2010 - 12:54

    Lins:

    p.s.2.
    zie nu pas de foto's van de olifanten en van jou slingerend door de bomen...you go RamboDaan!

  • 16 November 2010 - 17:16

    Tineke Vivaldi:

    Hoi Daan,

    Wat een leuk huisje langs de rivier,ik hoop dat je een mooier huisje of bungalow boekt haha.
    Zoals Linsey al schrijft waar haal je de energie vandaan om vijf uur te gaan lopen.pff.Fijn te horen dat je het naar je zin hebt,ben benieuwd wat je verder allemaal mee gaat maken.

    Veel plezier nog,

    groetjes

    Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Een reis door Thailand en Laos

Een maand reizen

Recente Reisverslagen:

26 November 2010

Koh Chang

22 November 2010

Non Khai

19 November 2010

Van Vieng

16 November 2010

Luang prabang

12 November 2010

Chiang Khong
Danielle

Actief sinds 22 Okt. 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 38710

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 03 September 2017

Fietsen naar de Auvergne

15 Augustus 2015 - 15 September 2015

Fietsen naar Zuid-Frankrijk

01 September 2014 - 21 September 2014

Fietsen naar Bourgogne

03 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

De West Highland Way

30 Oktober 2010 - 29 November 2010

Een reis door Thailand en Laos

Landen bezocht: