Van Vieng - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu Van Vieng - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu

Van Vieng

Door: danivivaldi

Blijf op de hoogte en volg Danielle

19 November 2010 | Laos, Vientiane

Sabaidee!
Dat hoor en zeg je de hele dag door. Is Laotiaans voor hallo, dag, tot ziens, bedankt enz.enz.
De trip was leuk, tenminste, voor mij dan, 2 andere vrouwen hadden gerekend op een makkelijk traject van max. 2 uur. Oei, dat viel ze dus tegen. Ik vind het leuk om zo te lopen, je komt in een prachtige omgeving, in dorpjes, bezoekje aan een olifantnkamp en nog even een leuk boottochtje in een gammel gevalletje.
De busreis vanaf Luang Prabang was behoorlijk bochtig. Er werd wat afgekotst zeg. Zelf had ik polsbandjes om die acupressuur geven en wat dus echt lekker helpt tegen misselijkheid, dus ik had nergens last van. Scheelt weer. In Van Vieng wilde ik erg graag een luxe bungalowtje, maar helaas de betaalbare waren vol. Ik heb een bungalowtje, op palen, maar dan een heeeel simpele, met houten planken waardoor je de grond kan zien 2 meter lager. M'n eerste reactie was gedver... Tja, even omschakelen, maar toch heb ik het gedaan en ach het heeft ook wel wat. De omgeving is in elk geval groen, langs een riviertje, dus tja, dan neem je de live-muziek van verderop maar op de koop toe. Het was te doen en ik was gewaarschuwd door Linsey.
Vandaag een heel stuk gefietst, echt mooi hier en lekker even eruit. Af en toe wat bewolking wat niet verkeerd was. Dan staat er zo'n wegwijzer naar de Blue Lagoon en grot, entree is 10.000 kip (1 euro) en jawel, er is water, maar met een Blue Lagoon vergelijken is toch wel erg fantasievol.
Blijf hier toch maar 1 dag en ga morgen weer verder naar Vientiane en Nong Khai in Thailand. Ben er nog niet helemaal uit of ik dit in een keer doe of nog ergens blijf hangen. Moet zo wel een busticket kopen, dus allee met die keuzes maken.
Op velerlei verzoek zal ik wat meer foto's plaatsen.
doeg, tot de volgende stop maar weer, ik denk het eiland Koh Chang.
Daan

• 19 November 2010 - 10:23

Linsey:

Ohhhh Koh Chang!!!!!! Nu ben ik echt jaloers. O wat leuk! Ik wil ook, Daan! Geniet je dan ook een beetje voor mij :)

Leuk om te weten dat die polsbandjes werken...weer iets om te kopen voor mijn volgende reis.

De natuur in Laos is prachtig, he? Erg groen! Hoe vind je de mensen? Ik vind ze toch echt anders dan de Thaien.
    De Laosianen zijn taaier...goh wat grappig weer :)

Maar leuk om te horen dat je zo geniet en weer van alles mee maakt! Ik ga nu tien keer achter elkaar je foto;s bekijken en mee genieten.

Het wordt zo leuk voor je in Koh Chang! Heerlijk....maar dan moet je wel de juiste baai uitkiezen, want er zijn heel veel aangelegde luxe huizen voor dronken Engelsen gebouwd, dus Lonely beach vind ik een aanrader...heel veel backpackers, wel veel feestjes, maar dat is volgens mij overal.

Have fun in the sun!

Doeg, Lins

• 20 November 2010 - 08:25

Melanie:

Hoi Daan,

wat een mooie verhalen. Krijg meteen weer zin om een reis te maken!
    Geniet van het weer, het is hier behoorlijk koud aan het worden!
    Vind je Laos leuker dan Thailand?

Groetjes