Van Vieng - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu Van Vieng - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu

Van Vieng

Door: danivivaldi

Blijf op de hoogte en volg Danielle

19 November 2010 | Laos, Vientiane

Sabaidee!
Dat hoor en zeg je de hele dag door. Is Laotiaans voor hallo, dag, tot ziens, bedankt enz.enz.
De trip was leuk, tenminste, voor mij dan, 2 andere vrouwen hadden gerekend op een makkelijk traject van max. 2 uur. Oei, dat viel ze dus tegen. Ik vind het leuk om zo te lopen, je komt in een prachtige omgeving, in dorpjes, bezoekje aan een olifantnkamp en nog even een leuk boottochtje in een gammel gevalletje.
De busreis vanaf Luang Prabang was behoorlijk bochtig. Er werd wat afgekotst zeg. Zelf had ik polsbandjes om die acupressuur geven en wat dus echt lekker helpt tegen misselijkheid, dus ik had nergens last van. Scheelt weer. In Van Vieng wilde ik erg graag een luxe bungalowtje, maar helaas de betaalbare waren vol. Ik heb een bungalowtje, op palen, maar dan een heeeel simpele, met houten planken waardoor je de grond kan zien 2 meter lager. M'n eerste reactie was gedver... Tja, even omschakelen, maar toch heb ik het gedaan en ach het heeft ook wel wat. De omgeving is in elk geval groen, langs een riviertje, dus tja, dan neem je de live-muziek van verderop maar op de koop toe. Het was te doen en ik was gewaarschuwd door Linsey.
Vandaag een heel stuk gefietst, echt mooi hier en lekker even eruit. Af en toe wat bewolking wat niet verkeerd was. Dan staat er zo'n wegwijzer naar de Blue Lagoon en grot, entree is 10.000 kip (1 euro) en jawel, er is water, maar met een Blue Lagoon vergelijken is toch wel erg fantasievol.
Blijf hier toch maar 1 dag en ga morgen weer verder naar Vientiane en Nong Khai in Thailand. Ben er nog niet helemaal uit of ik dit in een keer doe of nog ergens blijf hangen. Moet zo wel een busticket kopen, dus allee met die keuzes maken.
Op velerlei verzoek zal ik wat meer foto's plaatsen.
doeg, tot de volgende stop maar weer, ik denk het eiland Koh Chang.
Daan

  • 19 November 2010 - 10:23

    Linsey:

    Ohhhh Koh Chang!!!!!! Nu ben ik echt jaloers. O wat leuk! Ik wil ook, Daan! Geniet je dan ook een beetje voor mij :)

    Leuk om te weten dat die polsbandjes werken...weer iets om te kopen voor mijn volgende reis.

    De natuur in Laos is prachtig, he? Erg groen! Hoe vind je de mensen? Ik vind ze toch echt anders dan de Thaien.
    De Laosianen zijn taaier...goh wat grappig weer :)

    Maar leuk om te horen dat je zo geniet en weer van alles mee maakt! Ik ga nu tien keer achter elkaar je foto;s bekijken en mee genieten.

    Het wordt zo leuk voor je in Koh Chang! Heerlijk....maar dan moet je wel de juiste baai uitkiezen, want er zijn heel veel aangelegde luxe huizen voor dronken Engelsen gebouwd, dus Lonely beach vind ik een aanrader...heel veel backpackers, wel veel feestjes, maar dat is volgens mij overal.

    Have fun in the sun!

    Doeg, Lins

  • 20 November 2010 - 08:25

    Melanie:

    Hoi Daan,

    wat een mooie verhalen. Krijg meteen weer zin om een reis te maken!
    Geniet van het weer, het is hier behoorlijk koud aan het worden!
    Vind je Laos leuker dan Thailand?

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Een reis door Thailand en Laos

Een maand reizen

Recente Reisverslagen:

26 November 2010

Koh Chang

22 November 2010

Non Khai

19 November 2010

Van Vieng

16 November 2010

Luang prabang

12 November 2010

Chiang Khong
Danielle

Actief sinds 22 Okt. 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 38592

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 03 September 2017

Fietsen naar de Auvergne

15 Augustus 2015 - 15 September 2015

Fietsen naar Zuid-Frankrijk

01 September 2014 - 21 September 2014

Fietsen naar Bourgogne

03 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

De West Highland Way

30 Oktober 2010 - 29 November 2010

Een reis door Thailand en Laos

Landen bezocht: