Troyes - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu Troyes - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu

Troyes

Blijf op de hoogte en volg Danielle

11 September 2014 | Frankrijk, Troyes

Als het tot me doordringt dat de zon rechts van me staat snap ik dat ik de verkeerde kant op ben gereden. Een bekend voorkomend plein met kerk bevestigt dit. Terug naar af en een café ontdekken op dat punt van vertrek. Vind dat ik een koffie verdiend heb. Schiet lekker op zo...
Twee mannen staan het allemaal aan te kijken en stellen de in middels bekende vragen. Ze nodigen me uit bij hen te komen zitten aan tafel en ik krijg een koffie van ze omdat ik 'zo dapper ben'. Oké. Ik vind het altijd wel gezellig om even te babbelen. De jongere man is politieagent en gek op de Tour de France. Hij was in dienst tijdens een rit en er waren toen veel Oranje Nederlanders, waarvan hij vond dat ze wel ERG fanatiek waren. Zijn afkeur sprak hij niet uit, maar was wel merkbaar...
Dan een fijne rit van 22km naar Troyes. Inderdaad de moeite waard te bekijken! Eeuwenoude vakwerkhuisjes en prachtige kathedralen. De St.Pierre-et-Paul ga ook van binnen bekijken. Ik voelde de werking van de pracht van de kerk, versterkt door de orgelmuziek en vermoed dat dit de mensen in vroeger tijden (en ook nu nog) bewogen kan hebben om naar eenkerk te gaan. Om een ervaring te versterken? Eigenlijk net zoiets dus als blowen of drinken.... Ik heb het nu alleen over de werking van de kerk als object niet over de sociale aspecten van een kerkgenootschap.

Toch geraakt brand ik een kaarsje voor vriend Rob die kort geleden is overleden en voor de broer van twee mensen om wie ik geef. Met de oprechte wens dat hun ziel rust heeft. Het was een intens moment..

Weer lekker bijtijds m'n huisje kunnen bouwen op een heel fijne camping en in tevreden installeer ik me, babbel met wat medelanders en zit te klooien op m'n site.

Dit werk ik overigens steeds een stukje bij, in de tijd ben ik verder
Nu woensdag en kom ik aan op het eindpunt van de route.
Tot later!!!!
Veel groets
Daan

  • 11 September 2014 - 13:00

    De:

    Hai Daan,

    Nee, wij zijn nooit met de familie in Auxerre geweest, ben er zelf wel een paar jaar geleden geweest, leuk stadje met veel bossen in de buurt. Je schiet al aardig op he dat je al in Troyes bent. Jij kwam dus met je stalen ros binnen vallen? Oude wonden werden open gereten daar in Troyes, haha.
    Op de kaart te zien kom je ook langs Chablis, valt officieel onder Bourgogne, maar is het meest noord-westelijke gedeelte van de Bourgogne, hangt er eigenlijk maar een beetje bij. Ook schitterend rond Chablis en heeeerlijke wijnen.
    Nou Daan, geniet ze nog onderweg en ik kijk uit naar je volgende verhalen.


  • 12 September 2014 - 07:34

    Linsey:

    Tja, al die ontmoetingen met die mannen...ik mis het reizen wel, hoor ;)
    Haha. Oke, grapje (echt wel!)
    Maar het klinkt goed. Je bent snel, zeg! Ik vind het natuurlijk sowieso heel knap dat je zover kan fietsen, maar ook dat je gewoon weer alles oppakt en ervoor gaat. Elke dag vol ervaringen, zelf als er maar relatief weinig gebeurt. Dat reizen heeft toch iets moois, he. Volgens mij krijg ik nu toch weer licht de kriebels in mijn onderbuik...dank je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 22 Okt. 2010
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 38604

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 03 September 2017

Fietsen naar de Auvergne

15 Augustus 2015 - 15 September 2015

Fietsen naar Zuid-Frankrijk

01 September 2014 - 21 September 2014

Fietsen naar Bourgogne

03 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

De West Highland Way

30 Oktober 2010 - 29 November 2010

Een reis door Thailand en Laos

Landen bezocht: