De Jura - Reisverslag uit Pontigny, Frankrijk van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu De Jura - Reisverslag uit Pontigny, Frankrijk van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu

De Jura

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Danielle

01 September 2015 | Frankrijk, Pontigny

Daar ben ik nu, in de Jura, met behoorlijk wat klimmetjes, dus mooi heuvelig. Met behoorlijk wat regen, dus mooi groen...
En nu is het weer droog, ik kruip snel uit mijn bushokje om de laatste km"s naar de camping te fietsen... wordt vervolgd.....
Gisteren had ik het niet naar mijn zin, kon er de lol niet meer van inzien... Hoewel de treinreis van Auxerre terug naar de route vol met mazzeltjes was, en ook het fietsen weer lekker ging, was het denk ik vooral de wind die me af matte. Niet alleen omdat ik dan harder moest trappen, maar werd doodmoe van het geluid.
Bij het laatste dorp voor de camping word ik van mijn fiets gewenkt door een oude dame die voor haar huis zit. "Kom even rusten en wat drinken". Zag ik er zo afgepeigerd uit? Maar dankbaar neem ik haar uitnodiging aan en zit een tijdje met haar te kletsen en leer een nieuwe vrucht eten en een gele tomaat. Lieverd!
Op de camping aangekomen was ik op. Ik was het zat. Er werd vermeld dat het die nacht zou gaan stormen en regenen en ook de hele volgende dag werd nog regen verwacht. Oké... Heb ontzettend behoefte aan wat gezelschap, wat aanspraak...
Het gaat goed met me hoor! Wat een moment om er uit geknald te worden, zo lijkt het of ik zo'n beetje wanhopig was.. kon mijn verhaal dus niet afmaken en ga nu ook weer op de trappers... een mooi traject voor de boeg, een smal dal langs de rivier Ain. Hopelijk tot gauw!!
Veel groets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 22 Okt. 2010
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 38602

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 03 September 2017

Fietsen naar de Auvergne

15 Augustus 2015 - 15 September 2015

Fietsen naar Zuid-Frankrijk

01 September 2014 - 21 September 2014

Fietsen naar Bourgogne

03 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

De West Highland Way

30 Oktober 2010 - 29 November 2010

Een reis door Thailand en Laos

Landen bezocht: