De Ain - Reisverslag uit Priay, Frankrijk van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu De Ain - Reisverslag uit Priay, Frankrijk van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu

De Ain

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Danielle

02 September 2015 | Frankrijk, Priay

Een korte nog... het lukt me gewoon niet om alles te vertellen... maar na de dip ga ik weer gesterkt door. Ik doe het nu wel wat rustiget aan, geen klimdagen van 90-100 km meer. Na drie dagen Auxerre waarbij ik van de route ben afgegaan (en weer met de trein terug), heb ik twee korte fiets dagen gehad. Vandaag weer 88 gereden maar dit was dan ook heel goed te doen. Klimmetjes zijn er altijd wel maar niet overal achter elkaar zodat je niet eens de tijd krijgt om van het naar beneden zoeven te genieten. Maar goed vandaag was het weer droog, zonnetje niet te warm en een indrukwekkende route. Door een smal dal van de Ain dat (denk ik) begint bij de meren bij Onoz. Om je heen kliffen en dan fiets je een paar meter boven het water of een stuk hoger en zoef je later weer tussen de bergwanden naar beneden. Het woordje 'mooi' is hier eigenlijk niet zo van toepassing... het is meer dan dat... prachtig? Onwerkelijk? Dat ook...
Zal proberen een fotootje te plaatsen...
O ja wat ik gisteravond wilde schrijven nog even...
Dat ik me her-innerde dat ik zo kon genieten van als mijn tentje weer staat en ik een potje gekookt heb. Van het knus weg kruipen in de tent met koplamp op. En van het 's ochtends weer inpakken en verder gaan. Dit is rijkdom, als je van deze (en andere) kleine dingen kan genieten. En dit was ik even kwijt, en beleefde een paar dagen armoe... Gisteren weer goede zin al heb ik veel in de regen gefietst... In de regen mijn tentje opgezet... ( wordt verkeerde timing genoemd) en toen het toch eventjes droog was macaroni met tonijn gemaakt. Brood met kaas en een yoghurt je toe. Zo zat ik te smikkelen op een mnimatje op de natte grond. En ik genoot er weer van en voelde me weer rijk. Even later zit ik in een chaletje op de camping waar ik voor weinig geld in mag omdat er nog veel meer regen verwacht werd. Ze had met me te doen omdat ik hele natte haren had... maar dat was van het douchen... :) afijn heel luxe in een huisje terwijl mijn tent in de regen stond. Hoe rijk wil je het hebben...?
Doei!!

  • 02 September 2015 - 21:38

    Liny:

    Ik reageer binnenkort uitgebreider. Voor nu: slaap lekker, lieve kleine grote vrouw

  • 04 September 2015 - 19:17

    Dédé:

    Hai Daan,

    Ik volg al je belevenissen op de voet, al heb ik het idee dat er wat grote gaten tussen zitten. Het is uiteraard leuker te schrijven als je je lekker voelt dan dat je in een dip zit natuurlijk.
    Heb het idee dat het vanaf nu allemaal lekkerder zal gaan, het weer, het idee dat je over de helft bent en het mediterrane leven, losjes, allemaal niet zo moeilijk, echte levensgenieters.
    Kan me voorstellen dat je geniet als je tentje weer opstaat, je pannetje gekookt en je bedje is opgemaakt, maar ik zou toch niet te verleiding kunnen weerstaan om af en toe een lekker stuk ganzelever met een heerlijke chutney en een glas Monbazilac er bij te nemen, (hoef niet elke dag hoor).
    Ik hou ook van hoge heuvels en diepe dalen en juist in de diepe dalen moeten we bagage hebben om de hoge heuvels te beklimmen.
    Nou Daan ik vind het allemaal heel moedig en ben apetrots als ik jouw avonturen aan vrienden vertel, het ga je goed en kijk uit naar je volgende berichten


  • 04 September 2015 - 20:31

    Linsey:

    Mooi. Relativeren. Bewonderen. Waarderen. Oftewel; ervaren.
    Veel mooie ervaringen wens ik je nog toe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 22 Okt. 2010
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 38609

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 03 September 2017

Fietsen naar de Auvergne

15 Augustus 2015 - 15 September 2015

Fietsen naar Zuid-Frankrijk

01 September 2014 - 21 September 2014

Fietsen naar Bourgogne

03 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

De West Highland Way

30 Oktober 2010 - 29 November 2010

Een reis door Thailand en Laos

Landen bezocht: