Palais Ideal - Reisverslag uit Bathernay, Frankrijk van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu Palais Ideal - Reisverslag uit Bathernay, Frankrijk van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu

Palais Ideal

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Danielle

04 September 2015 | Frankrijk, Bathernay

Onderweg naar St.Donat langs het unieke bouwwerk Palais Ideal geweest, gebouwd door de postbode Cheval. Ik herinnerde me dat nichtje Linsey hier was geweest en er weg van was. Ook deed het me veel denken aan het beelden park in Non Khai in Thailand waar ik van onder de indruk was. Hoefde er dus niet over na te denken en het lag op de route!
Cheval heeft het helemaal alleen gemaakt gedurende 33 jaar! Ik was er om half twee en had er de rest van de dag wel willen blijven. De passie en fantasie die deze man heeft gehad... geweldig vind ik dit!
Wordt vervolgd, ik krijg een appje en het is al een paar keer gebeurd dat ik dan opnieuw moest beginnen...
Sinds een aantal dagen, eigenlijk sinds ik na de onderbreking in Auxerre verder ben gegaan, fiets ik wat minder km's, althans dat probeer ik. Nog wel twee keer bijna 90, maar vandaag bv maar 72. En dit wil ik zo houden het bevalt voor nu beter met de klimmetjes. En ook fijn om wat vroeger op de camping aan te komen. Dit houdt wel in dat ik na de hoofdroute, die eindigt in Stes Maries-de la Meres in De Camarque, ik geen tijd Meer heb om ook het hele stuk naar Menton nog te fietsen. Daar moet ik dus een stuk met de trein doen. Nog even uitpluizen...
O en Dé, dat het geen doorlopend verslag is komt niet door dipjes hoor! Ik heb soms dagenlang geen wifi en kan dan niets schrijven. Nou maak ik ook niet zoveel mee, fiets de hele dag door wisselende landschappen. Vandaag voor het eerst de bergen gezien, échte dan hè, niet de heuvels waar ik me al drie weken doorheen zwoeg en die soms echt wel als bergen aanvoelen. Er komen nog flinke trajecten, maar door de Alpen ga ik niet hoor!
Tot de volgende keer weer...

  • 04 September 2015 - 20:27

    Linsey:

    Mooi, hé! De foto hangt bij mij aan de muur, hoor, als inspiratiebron. Maar jeetje, wat heb je veel kilometers gefietst! Ik vond de treinreis ernaartoe al lang :)
    Geniet nog vh verhaal en de omgeving! Liefs van mij

  • 06 September 2015 - 19:27

    Melanie:

    Ik herinner me lins haar enthousiasme ook nog. Het ziet er inderdaad erg mooi uit op de foto's. Geen spierpijn van die enorme afstanden?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 22 Okt. 2010
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 38605

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 03 September 2017

Fietsen naar de Auvergne

15 Augustus 2015 - 15 September 2015

Fietsen naar Zuid-Frankrijk

01 September 2014 - 21 September 2014

Fietsen naar Bourgogne

03 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

De West Highland Way

30 Oktober 2010 - 29 November 2010

Een reis door Thailand en Laos

Landen bezocht: