Vrij als de zwaluw - Reisverslag uit Lage Zwaluwe, Nederland van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu Vrij als de zwaluw - Reisverslag uit Lage Zwaluwe, Nederland van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu

Vrij als de zwaluw

Blijf op de hoogte en volg Danielle

05 Augustus 2017 | Nederland, Lage Zwaluwe

Heel feestelijk hebben vriendin Annette en zoon Bo mij uitgeleide gedaan. Annette op de fiets en Bo op zijn skates. Bij boerderij 't Geertje het laatste afscheid en dan alleen verder. Er zijn donkere wolken maar om me heen schijnt de zon op de landelijke omgeving. De eerste leuke ontmoeting laat niet lang op zich wachten en ergens midden in de weilanden sta ik reuze gezellig te kletsen met een jonge pa en zijn zoon. Ik kom in plaatsjes waar ik nooit eerder geweest ben, Lekkerkerk, Kinderdijk, Oude Alblas...
Ik heb het naar mijn zin, voel de vrijheid met de zwaluwen om me heen zwieren.
En wat is een eerste fietsdag zonder veer en busboot? Hoort er al helemaal bij. Op de busboot naar Dordrecht gaat het fout. Door de klap van de boot tegen de kade komt mijn remblokje scheef te zitten en de man van het stel die ik al had ontmoet probeerde het nog wel te fixed. Zonder resultaat. Ik word als een speer naar de fietswinkel gestuurd die over een kwartier gaat sluiten. Ploegend met de rem wat op het wiel haast ik me en kom er een minuut voor sluiting aan. Tuurlijk word het verholpen, hij is er nog een aardige tijd mee bezig, maar dan rijdt 'ie weer als een trein. Hij wilde er niets voor hebben... lieverd! Met dit oponthoud overweeg ik om toch maar naar de camping in' 's Gravendeel te gaan, is zo'n 15 km minder ver en ik heb er al 70 opstaan. Maar voor ik het weet ben ik deze plaats al weer voorbij en nou ja, laat ik dan maar doorfietsen.
Om 7 uur ben ik er, op de fijne natuurcamping in Lage Zwaluwe. Riant! Voor het eerst in mijn ruim 30 jarige kampeerleven heb ik een stoeltje! Zo'n lichtgewicht dingetje. Met mijn snoet in de zon en een appeltje laat ik de dag passeren en gun ik mijn knieën rust. Een bakje Chinees opwarmen met zwaluwen om me heen, douchen en wat in en voor de tent zitten. Ik hou van deze eenvoud.
Morgen naar Viersel in België, 10 km minder dan vandaag.
Ben overigens een dag later vertrokken, vandaag dus.
Fijn!
Groets en liefs
Daan

  • 06 Augustus 2017 - 11:07

    Melanie:

    Hey Daan,

    Lekker aan het genieten zo te lezen! Fijne vakantie verder!

  • 06 Augustus 2017 - 19:10

    Tineke:

    Goede reis, en veel plezier

  • 07 Augustus 2017 - 07:53

    Marianne:

    Heel veel plezier en goede reis. Geniet er maar met volle teugen van xx

  • 08 Augustus 2017 - 13:54

    Ria De Waard:

    Hoi daan, Leuk om je verslag te lezen. Ik ben nu al benieuwd naar het vervolg. Fijne reis en mooi weer!

  • 09 Augustus 2017 - 09:28

    Ellen Bogerd:

    Hoi Dani

    Dag één en nu al verhalen waar je mee thuis kan komen! Leuk om je zo te volgen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 22 Okt. 2010
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 38597

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 03 September 2017

Fietsen naar de Auvergne

15 Augustus 2015 - 15 September 2015

Fietsen naar Zuid-Frankrijk

01 September 2014 - 21 September 2014

Fietsen naar Bourgogne

03 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

De West Highland Way

30 Oktober 2010 - 29 November 2010

Een reis door Thailand en Laos

Landen bezocht: