Chartres, Parijs en Orleans - Reisverslag uit Orléans, Frankrijk van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu Chartres, Parijs en Orleans - Reisverslag uit Orléans, Frankrijk van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu

Chartres, Parijs en Orleans

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Danielle

20 Augustus 2017 | Frankrijk, Orléans

Om maar even wat steden te noemen! Maar eigenlijk heb ik niet veel meegemaakt en dus niet veel te vertellen.
Na mijn zware dag wilde ik een paar dagen rust houden. De 1e camping was 30 km verderop en heb ik met moeite gehaald. Helaas was de camping gesloten... Ze waren aan het renoveren... Maar toen de Spaanse voorman mijn teleurstelling zag, streek hij over zijn hart en wees hij me een plekje voor mijn tent. Stond er natuurlijk weer alleen. Douches waren buiten gebruik, maar er was gelukkig wel een wc en wasgelegenheid. Er wordt nog een uurtje gezaagd en geboord, en dan is het stil. Geen plek om nog een dag te blijven dus. Het is niet anders. De volgende camping is er wel heel geschikt voor en vergenoegd zet ik mijn huisje aan de rand van een prachtig dal. Ik heb toch ook steeds weer mazzel hoor. De volgende ochtend besluit ik dat ik nog een dag extra nodig heb en omdat het weer compleet is omgeslagen neem ik voor de twee komende dagen een klein chaletje. Heel comfortabel vermaak ik me binnenshuis terwijl het buiten met bakken naar beneden komt. Twee dagen lang! Wat een timing he? Heb ik toch maar weer mooi voor elkaar! In droge uurtjes loop en fiets ik wat om de knie rustig aan wat sterker te maken. Dat ik mijn plan moet wijzigen staat inmiddels als een paaltje boven water.
Gister heb ik gefietst naar Chartres. Vanochtend de trein naar Parijs en nu onderweg naar Orleans. Op zondag is er geen rechtstreekse verbinding , vandaar dat ik Parijs nog even heb aangedaan en een aantal boulevards heb afgefietst voor een ander station.
Afijn, vanaf Orleans fiets ik nog de kastelen route langs de Loire tot aan Nevers, midden Frankrijk. Daar neem ik de trein naar Issoire in de Auvergne en heb ik slechts iets van 30 km te fietsen tot aan eindbestemming St. Nectaire.
De fietsdagen zullen naar ik verwacht niet meer dan 40 km per dag zijn ivm met knie. Maar dit is niet erg, vind het heerlijk toch nog wat te kunnen fietsen en fijn te kamperen. Het is overal zo mooi! En langs de Loire zijn veel meer campings, om de 10 km is een wel één. Dus als het toch niet gaat, neem ik gewoon een camping eerder. En langs de route rijden treinen naar Nevers. Dus ik heb toch ook wel veel mazzel.
Kortom ik ben wat kreupel, maar ben lief voor mijn knie en heb het nog/weer naar mijn zin.
Tot later!
Liefs
Daan

  • 20 Augustus 2017 - 17:27

    Melanie:

    Wat fijn dat je, ondanks de verbouwing, toch op de camping kon overnachten! Rustig aan en veel plezier!

  • 21 Augustus 2017 - 23:04

    Henk:

    Sterk Daan , dat je boven zo een knie uitstijgt en kunt blijven genieten !
    En nog veel mazzel verder !
    groets .

  • 21 Augustus 2017 - 23:31

    Ben:

    Danielle,
    De last van je knie zou kunnen komen door de stand van je been op het pedaal, je knie zou recht boven je pedaal moeten staan op het moment dat je de trapper naar beneden duwt. Door je knie heel voorzichtig naar linkse of naar rechts te bewegen kan je misschien de goede pijn vrije stand vinden. Ik hoop dat het helpt om je mooie reis voort te zetten zonder pijn. Groetjes Ben

  • 21 Augustus 2017 - 23:35

    Ria:

    Wat een geluk dat je steeds van die lieve mense tege nkomt. En dat je met die regen i een chalet kon slapen. Ik hoop dat je op tijd bij het kasteeltje bent voor je quiltweek. Goede reis weer verder en lieve groetjes. We denken aan je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 22 Okt. 2010
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 38601

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 03 September 2017

Fietsen naar de Auvergne

15 Augustus 2015 - 15 September 2015

Fietsen naar Zuid-Frankrijk

01 September 2014 - 21 September 2014

Fietsen naar Bourgogne

03 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

De West Highland Way

30 Oktober 2010 - 29 November 2010

Een reis door Thailand en Laos

Landen bezocht: