St. Nectaire - Reisverslag uit Saint-Nectaire, Frankrijk van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu St. Nectaire - Reisverslag uit Saint-Nectaire, Frankrijk van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu

St. Nectaire

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Danielle

29 Augustus 2017 | Frankrijk, Saint-Nectaire

Een dagje treinen in Frankrijk met een vriendje als Koga bij je, is een vak apart, dit heb ik al eerder ervaren én beschreven. Veel stations hebben geen lift. Om op een ander spoor te komen, heb je dus hulp nodig. Gelukkig zijn de Fransen erg behulpzaam en hoefde ik nooit in mijn eentje te ploeteren. Maar dan nog! Als je 8 minuten overstaptijd hebt, is het alsnog toch wel stressen. Maar ook het treinpersoneel is niet te beroerd om een paar fietstassen buiten te zetten of een oogje op Koga te houden als ik de trappen weer afrace om tassen over te brengen. Maar het is allemaal gelukt, de aansluiting heb ik gehaald en dan op zoek naar de camping. De weg ernaar toe is heel druk en er vlak langs gaat een strook de grote weg op, bloedlink in mijn ogen. Dat wil ik niet en dat doe ik niet! Met de plattegrond van de vvv (die me deze weg hadden gewezen) vind ik een route via een fietspad, super!
Heel tevreden zet ik mijn huisje weer op zijn stok. Eigenlijk ben ik best wel trots dat het me gelukt is. Ik ben in Issoire in de Auvergne, nog maar één etappe van het einddoel verwijderd! Ik ben in jubelstemming en ga eens even naar huis appen. En dan slaat de stemming om.... Frans is erg ziek, huisarts is geweest en morgen gaan ze naar het ziekenhuis om foto's te laten maken. (Frans is mijn beste vriend en hij heeft copd, ik besluit om een dag later naar St. Nectaire te gaan zodat ik het resultaat kan afwachten.
Ik schrijf morgen verder...

• 29 Augustus 2017 - 21:59

Mzrianne9:

Jeetje Daan....Dit is wel een heftige reis...zeker met het bericht van je maatje. Heel veel kracht en sterkte om jouw etappe te volbrengen. Dikke knuf xxx

• 30 Augustus 2017 - 15:47

Anneke:

Wat een reis Danielle. Sterkte met alles. Je hebt wel doorzettingsvermogen. Je mag meer dan trots zijn op jezelf!
    Groetjes, Anneke