4 dagen later in Frankrijk - Reisverslag uit Saméon, Frankrijk van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu 4 dagen later in Frankrijk - Reisverslag uit Saméon, Frankrijk van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu

4 dagen later in Frankrijk

Blijf op de hoogte en volg Danielle

09 Augustus 2017 | Frankrijk, Saméon

Waar te beginnen..? Ik heb het gevoel of ik veel langer onderweg ben dan pas 5 dagen. Ik zit nu net over de grens met Frankrijk, zo'n kleine 400 km verder. Ben door veel plaatsen en dorpen gekomen, fijne mensen ontmoet, gekke plekken om te slapen gehad....
Ik zie overigens dat mijn foto's er niet op staan, dat is toch elke keer weer een gedoe! Blijf het proberen, is zoveel leuker met de beelden erbij toch?
De tweede dag is prima verlopen. Gefietst naar Viersel in België, 87 km. Op de een of andere manier loopt de kmteller niet gelijk met mijn eigen hoofdteller... Ik dacht dat ik minder zou fietsen dan de 1e dag, maar dit terzijde. De route was mooi, veel langs rivieren en kanalen. Echt heerlijk.
Een paar km voor mijn eindpunt wil ik even pauzeren bij een picknicktafel. Een andere fietser zit er ook, een student biologie uit Leiden. Is op de terugweg vanuit Lissabon en heeft de Compostella route gereden. Deze route volg ik overigens ook voor zo'n 750 km, daarna neem ik een andere route. Mensen, ook vanuit de auto houden je aan om te vragen of je deze pelgrimsroute volgt en wensen je vervolgens een mooie bedevaart...
Maar Siebren heeft hem dus omgekeerd gefietst en we zijn heel aangenaam in gesprek als de Belg Dirk (mijn leeftijd) langs komt. Hij heeft de route een paar jaar geleden gefietst en vertelt hoe dit hem heeft veranderd. Hij kan maar niet geloven dat Siebren van Bo's leeftijd en ik elkaar hier pas hebben ontmoet en dat hij daar nu ook bij terecht gekomen is. Hij gaat helemaal uit zijn dak om onze fietsen, 3 Koga's, elk met zijn eigen naam, we maken er allemaal een foto van, en ook van ons drieën. Dirk wil best met mij een keer de Compostella route fietsen (loopt tot Santiago in nrd-west Spanje). Wie weet beste Dirk, rijden wij nog eens een stukje samen op.

De camping was een oude gammele plek voor oude gammele stacaravans. De beheerder een en al vriendelijkheid en bereidwilligheid. Deed me denken aan de camping in Huy (ook België) zie je het voor je Andre? en net als toen, moest ik er nu ook weer om gniffelen, het heeft zoiets knussigs en schattigs... Maar dit keer geen fijn gezelschap in de persoon van een collega fietser.
Het hele veldje voor mezelf, waar ik vaak de neiging bij heb om lekker te gaan staan dansen zoals ik in Den Helder deed.
De volgende dag naar Denderhoutem. Dacht weer dat het nu echt minder km's zouden worden, maar het werden er 94... Ja, soms rijd ik wat verkeerd, maar zoveel extra toch echt niet!? Ergens klopt er iets niet, ben er nog niet achter wat.
Weer een prachtige route, nog steeds lekker vlak en vele km's over jaagpaden.
De camping van Denderhoutem lag 5 km van de route af en aangezien het nog niet gelukt was om op het mobiele internet te komen, moest ik het vragen, want er stond niets aangegeven. Vraag trouwens heel vaak de weg of waar ik iets kan vinden, zijn ook vaak leuke ontmoetingen.
Ik vraag het een man op een scooter. Hij keert om en zegt dat hij vooruit zal rijden, want anders vind ik het niet.
"Wat lief!" "Wablief?" "Wat lief!" met een knikje en een blik die ik niet helemaal kan thuisbrengen, gaat hij op weg en ik er in de hoogste versnelling achteraan! Had ik echt niet gevonden inderdaad. Op de camping kent hij de mensen en ik trakteer hem op een drankje waar ik zelf ook wel aan toe ben.
Als buren krijg ik een gezin met drie kinderen, allemaal op de fiets van Antwerpen naar Parijs. Zeggen ze dat het van mij een onderneming is!
De volgende dag was wel heel bijzonder, daar weid ik een apart stukje aan.
Heb het naar mijn zin, voel me soms een zwerver (maar dat heb ik altijd leuk gevonden hé Bo?), heb zere billen ondanks de aangekweekte spekjes, maar geniet van elke dag. Tot later.

  • 10 Augustus 2017 - 11:18

    Ria:

    Lieve Daan, leuk om weer te lezen. Leo volgt het ook met belangstelling. Op naar het volgende verslag. Liefs.

  • 10 Augustus 2017 - 11:56

    Wilma:

    Goh Danielle, wat geweldig om op deze manier mee te mogen genieten van jouw avonturen.
    Wat schrijf je ontzettend leuk, wat een talent!!!
    Zie het allemaal voor me...
    Ontzettend veel respect voor je dat je dit durft en doet!
    En wat héérlijk dat je er zo ontzettend van geniet!!!

    Heel veel plezier en veel veilige kilometers XxxX

  • 10 Augustus 2017 - 11:56

    Wilma:

    Goh Danielle, wat geweldig om op deze manier mee te mogen genieten van jouw avonturen.
    Wat schrijf je ontzettend leuk, wat een talent!!!
    Zie het allemaal voor me...
    Ontzettend veel respect voor je dat je dit durft en doet!
    En wat héérlijk dat je er zo ontzettend van geniet!!!

    Heel veel plezier en veel veilige kilometers XxxX

  • 10 Augustus 2017 - 17:47

    Andre:

    Super je verhalen Daan, het is niet of ik er bij ben.

    Veel succes en plezier



  • 10 Augustus 2017 - 19:40

    Danielle Vivaldi:

    Klopt De, je bent/was helemaal uit beeld! :))

  • 10 Augustus 2017 - 19:43

    Danielle Vivaldi:

    He Wilma! Ben je de Wilma die ik 100 x een heerlijke vakantie heb gewenst? Zus van? Hihi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 22 Okt. 2010
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 38700

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 03 September 2017

Fietsen naar de Auvergne

15 Augustus 2015 - 15 September 2015

Fietsen naar Zuid-Frankrijk

01 September 2014 - 21 September 2014

Fietsen naar Bourgogne

03 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

De West Highland Way

30 Oktober 2010 - 29 November 2010

Een reis door Thailand en Laos

Landen bezocht: