Uilen, krekels en pauwen - Reisverslag uit Lion-en-Sullias, Frankrijk van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu Uilen, krekels en pauwen - Reisverslag uit Lion-en-Sullias, Frankrijk van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu

Uilen, krekels en pauwen

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Danielle

23 Augustus 2017 | Frankrijk, Lion-en-Sullias

Uilen! Eindelijk! Ik heb ze gemist! Wat hou ik van de roep van de uilen! Ik krijg er altijd een warm gevoel van. Het herinnert me aan liefde... Liefde voor het leven, liefde voor de natuur, voor je medemens en misschien zelfs nog een beetje voor jezelf... Liefde in zijn pure vorm...

Het kamperen zit er bijna op, nog maar 3 nachtjes in mijn tentje met de geluiden van de krekels, de pauwen en de uilen. Ik zal het missen! Dit reizen en de eenvoud van mijn tentje geven mij de mogelijkheid om me te ontdoen van ballast. Om te oefenen met 'loslaten' en nog veel meer waar je mee geconfronteerd wordt.

Vanochtend was er in de 11e eeuwse kerk van het dorp Gregoriaans gezang. De abdij die erbij staat heeft een grote rol gespeeld in de Benedictijner orde. Hier zou ook de Gregoriaanse zang bekendheid hebben gekregen. Ik hou van deze zang en wilde het graag in de kerk horen zingen. Bijtijds was ik in het winkeltje en vroeg aan de dienstdoende monnik een kaartje. Hij schudt zijn hoofd, er zijn geen kaartjes. "Is het gratis?" Daar moet de monnik wel om lachen, maar allerbeminnelijkst... "U kunt gewoon naar binnen, het is het gebed"... Ik schaam me....
Hoe je jezelf een voorstelling van iets maakt waarbij je de realiteit uit het oog verliest...
Kleine dingetjes...? Of toch niet...!
Morgen met 3 treinen naar de Auvergne, spannend!
Of toch niet? Me niets in mijn hoofd halen, me voorbereiden op wat moet. En loslaten... SMILEY!

  • 23 Augustus 2017 - 22:42

    Linsey:

    Nou Daan, ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen. Sowieso al zulke afstanden fietsen, maar dan nu ook nog eens met zo'n zere knie...petje af.
    Wel een mooi verhaal weer. Ik zie het gezicht van de monnik al voor me. En jouw gezicht trouwens ook, hihi.

    Geniet van alle mooie dieren en mensen die nog op je pad komen! Veel plezier!

    Liefs van mij

  • 28 Augustus 2017 - 16:02

    Ben:

    Hoi, Fijn dat je weer kunt trappen en Leuk de zwaluw en uil; ze zijn er nog.
    Veel plezier!! en groetjes,
    Ben

  • 28 Augustus 2017 - 18:15

    Antorita:

    Lieve Danielle, wat een mooi reisverslag van bijzondere plekken die je hebt bezocht. Zelf op vakantie met zeeer beperkte internetverbindingen heb ik net pas al je berichten gelezen.ik heb genoten van je pennenvruchten!! Wat een prachtig mens ben je toch en wat een leuke foto's van het droomdeken maken op fb.

  • 28 Augustus 2017 - 23:16

    Danielle Vivaldi:

    Hee Antorita, wat leuk je hier tegen te komen. En zo leuk dat je plezier beleeft aan mijn stukjes! En dank voor je lieve woorden.
    Jij ook bedankt voor je reactie Ben.
    Overigens wordt het hoog tijd om weer wat van me te laten horen en ik hoop dat dit gauw lukt! Tot dan...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 22 Okt. 2010
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 38584

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 03 September 2017

Fietsen naar de Auvergne

15 Augustus 2015 - 15 September 2015

Fietsen naar Zuid-Frankrijk

01 September 2014 - 21 September 2014

Fietsen naar Bourgogne

03 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

De West Highland Way

30 Oktober 2010 - 29 November 2010

Een reis door Thailand en Laos

Landen bezocht: