Dag van het kompas - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu Dag van het kompas - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu

Dag van het kompas

Door: danivivaldi

Blijf op de hoogte en volg Danielle

16 Augustus 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal,
ik ga nog even stug door tot alles er op staat. Nu even een uurtje de tijd op het vliegveld Gatwick bij Londen voor mijn volgende vlucht gaat. Jawel, ik ga ruim op tijd naar de gate...

De zesde wandeldag is van Bridge of Orchy naar Kingshouse, ook weer de naam van een hotel en verder niks. 21 km door een verlaten gebied, niets om op de helft even op een stoel te relaxen, geen ontmoetingspunt ook. Op de kaart en in het boekje wordt er gewaarschuwd dat het toch wel raadzaam is op dit traject een kompas en kaart te hebben. Kaart, check, kompas kon zoonlief helaas niet vinden. Vind ik best wel een beetje spannend en ik neem me voor de mensen voor me niet al te erg uit het oog te verliezen. Je weet maar nooit...

Weer een mooie wandeldag, af en toe ook wat zon, het pad is goed te doen, slechts een paar km Samaria-achtig.
Er is inderdaad een uitgestrekte verlatenheid zo tussen de heuvels, maar altijd lopen er wel mensen voor en achter me. Soms stop ik zelfs even om weer alleen in het landschap te zijn, want dat heeft wel wat.
Niet ver van Kingshouse is er een skihut waar ik even wat ga zitten en er over mijmer of ik met de skilift naar boven zal gaan om over de bergrand te kunnen kijken. Maar kom ik daar niet net vandaan en heb ik dit dan al niet gezien? Maar niet gedaan dus. Even verder, bij een kruising staan de twee spaanse vrouwen te liften die ik al meerdere keren ben tegenkomen. Al de eerste dag was een van hen voetgeblesseerd en na de tweede dag hebben ze het opgegeven. Ze volgen nog wel het traject, maar dan met bussen (als ze rijden).
Ik word er uitgegooid,
tot gauw weer
veel groets
Daan

... vervolg

Er was overigens geen mogelijkheid om te verdwalen, je kon alleen maar het pad volgen. Misschien dat het een ander verhaal is met dikke mist of sneeuw, maar dan loop je hier toch niet????
De jonge Belg die ik ook al eerder heb ontmoet, komt langs en we lopen een stukje op. Communiceren is wat lastig, hij is nauwelijks te verstaan. Wat ik wel begrijp is dat hij al uren zijn twee maten niet heeft gezien, want 'die lopen niet door'. Hij heeft inderdaad wel een tempo wat niet bij te houden is, ook mij vindt hij denk ik wel te langzaam... Gegroet, gij Vlaming!
In het Kingshouse hotel dat het eindpunt van die dag is, wordt het vervoer geregeld voor me. Het is de bedoeling dat ik overnacht in het dorp van het eindpunt van de volgende dag en dan morgenochtend weer hier naartoe teruggebracht wordt om het traject te lopen.
Nu is er voor morgen dus de hele dag regen voorspeld, al een paar dagen geleden en ik heb eigenlijk steeds de gedachte gehad om die dag maar lekker over te slaan. Ik ben dan dus al op de plaats van bestemming en dan zou ik me terug moeten laten rijden om het traject in de regen te gaan lopen. Absurd toch? Wie bedenkt dit nou?
Maar... als die dag nu dus nadert, het er met anderen over gehad te hebben, en de andere opties voor me gezien te hebben (op je kamer zitten of alsnog een wandelingetje in de regen) bedenk ik dat ik dan eigenlijk liever ga lopen....

Het Ned. stel zit bij mij in de auto en we zijn buren in de B&B. Gezellig wel.



  • 16 Augustus 2011 - 15:55

    Linsey:

    Nou Daan, je hebt het toch maar mooi gedaan! Super! Welkom thuis ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

De West Highland Way

In Schotland ga ik de West Highland Way lopen.

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2011

De laatste dagen

20 Augustus 2011

Laatste dag

20 Augustus 2011

De Devil's Staircase

16 Augustus 2011

Dag van het kompas

15 Augustus 2011

Glasgow
Danielle

Actief sinds 22 Okt. 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 38714

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 03 September 2017

Fietsen naar de Auvergne

15 Augustus 2015 - 15 September 2015

Fietsen naar Zuid-Frankrijk

01 September 2014 - 21 September 2014

Fietsen naar Bourgogne

03 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

De West Highland Way

30 Oktober 2010 - 29 November 2010

Een reis door Thailand en Laos

Landen bezocht: