Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: danivivaldi

Blijf op de hoogte en volg Danielle

10 November 2010 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal
Na een nachtje in het guesthouse dat ik van te voren had gereserveerd, ben ik daar gauw weggegaan. Tot vroeg in de morgen heb ik het verkeer gehoord. In het gh van vorige keer met Bo voel ik me thuis, lekker rustig en sfeervol.
's middags werd ik opgehaald om mee te doen aan Flight of the gibbon. Je gaat dan van platform naar platform, zo'n 20/30 meter boven de grond. Aan een kabel roetsj je dan naar de overkant. Soms zo'n wiebelbruggetje, soms een stukje lopen en soms recht naar beneden. Leuk, maar ik had er niet zo'n adrenaline-kick van als ik een beetje had verwacht. Het was helemaal niet eng of spannend, gewoon leuk. De helpers maakten het ook leuk door gein, vooral met de jonge knullen in het groepje, te maken. Wel altijd veilig aan de kabel, daar werd natuurlijk geen gein mee gemaakt. Jammer dat mijn filmpje niet bewaard is gebleven, deze heb ik per ongeluk weggegooid, dacht dat het een slechte foto was.......
Na het traject kregen we ook nog een maaltijd midden in de bergen, begeleid door wat musicanten. Was bijzonder. En nog even naar een waterval, dan terug naar Chiang Mai en over de zondagmarkt geslenterd. Heel sfeervol, ook weer met overal muziek en natuurlijk eetstalletjes.
De volgende morgen opgehaald voor het olifantenkamp. Dit is in een prachtige omgeving en de olifanten worden hier goed verzorgd en vooral met rust gelaten. Ze hoeven niet te werken, niet te vermaken. Veel lopen moeilijk, zijn gehandicapt door een mijn, blind door ondervoeding of kreupel door een agressieve mannetjesolifant. Maar er zijn er natuurlijk ook bij die gewoon oud zijn of nu wel gezond. Er zijn ook 2 kleintjes en er is een olifant hoogzwanger! Wij als bezoekers, hoefden dus eigenlijk niet te werken wat ik wel had gedacht. We hebben ze gevoerd, wat water over ze gespetterd in de rivier, veel over ze gehoord en bij ze geweest. Er is een film geweest en we hebben er getubed, met een grote autoband de rivier af. Leuk hoor, maar ik dacht echt dat we meer met de olifanten betrokken zouden zijn. Dit wordt op hun site in ieder geval zo gebracht. Maar het maakt niet zoveel uit, het is een super park, ze doen geweldig werk en hier gaat het om.
Zo dadelijk ga ik weer verder, naar Chiang Dao, zo'n 1 1/2 uur naar het noorden, dus even niet zo'n lange reis.

• 10 November 2010 - 22:13

Gijs:

Leuk om je op deze site te kunnen volgen en te lezen wat je allemaal meemaakt. Op 20 meter hoogte van het ene platform naar het andere roetsjen zou mij toch wel spannend lijken. Ook mooi de foto's die je onderweg maakt, de beelden vertellen weer iets meer van wat je meemaakt. Veel plezier nog en ik lees wel weer hoe het is.
    groeten Lilian en Gijs