Sukhotai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu Sukhotai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu

Sukhotai

Door: danivivaldi

Blijf op de hoogte en volg Danielle

05 November 2010 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal,

vandaag eindelijk eens een rustig dagje, was ik wel aan toe. De 2 dagen in het Khao Yai park ben ik ook steeds op stap geweest. Een uur na aankomst had ik al een kleine excursie waar ik al wat in de mail over heb verteld. Jammer dat we dezelfde knul niet hadden voor de volgende dag. Het park is ongelooflijk uitgestrekt en we hebben dus ook best veel gereden. Zo'n open busje/bakje met bankjes. Voor de kenners onder ons: een saenghtaw. Lekker verrot, dus de hele tijd in de uitlaatgassen gezeten. Ben ik nu nog van aan het hoesten. Genoeg geklaagd. Het was mooi, maar we hebben veel minder dieren gezien dan iedereen had gehoopt. Wel een paar neushoornvogels, een mooie giftige groene slang die rustig zijn eten aan het verteren was en een schorpioen. Deze heb ik op mijn blote arm gehad, echt, de foto is mislukt, dus je moet me maar geloven. Natuurlijk was t'ie niet giftig of onaardig, dus die kans nam ik maar om nader kennis te maken. Op het laatst ook nog een olifant en verder apen en herten, maar die waren zo tam als wat, dus dan kan je het eigenlijk niet over wilde dieren hebben, toch? Gisteren de hele dag in de bus gezeten naar Sukhotai, waar ik pas half 8 's avonds aankwam. Vanochtend heeel relaxed door het historische park gefietst, lekker even in m'n eentje en in de warmte. Het is hier soms best koud zeg, vooral in de bussen en 's avonds. Wist ik dus niet! Maar je kan hier regelmatig een trui aan. Gelukkig is er ook heerlijke warmte. En ontspanning! Even een massaaaage!
In Bangkok al gedaan, zo onwijs lekker, je komt er echt herboren van terug. Ga ik zo ook maar weer doen, echt te gek. Morgen nog een reisje van 5 uur naar Chiang Mai, daar hoop ik lekker buiten de stad te zitten, want die uitlaatgassen ben ik wel zat.
De fietstocht in Bangkok was trouwens wel aardig, je moest alleen constant heel goed opletten dat je niet tegen de muren aanreed in de onwijs smalle steegjes of dat je niet de plomp inreed buiten de drukte. Ik merkte wel dat toen ik moeier werd, mijn coordinatie wat slechter was en ik dus bij elk bochtje van 90 graden even met m'n voet op de grond moest om de bocht te halen en niet in de plomp terecht te komen, en het waren nogal wat bochtjes. Maar het was wel mooi.

  • 05 November 2010 - 09:03

    Linsey:

    Hoi Daan,

    Iel! Een slang en een schorpioen vasthouden. Jij bent maf dat je het durft :D Je lijkt al op de locals, dus je bent al lekker aan het inburgeren, hoor ik zo. Toen ik in Sukhotai was, was het ook zo heerlijk rustig. heb je daar ook zo'n bungalowhuisje gehuurd? Dat was echt luxe, joh..voor weinig. Luxe als in mooi en sfeervol.

    Regent het veel of valt dat mee? Jammer dat het soms koud is. Maar misschien wel even lekker soms.

    Veel plezier in Chiang Mai. Gezellige stad, he!

    Geniet ervan.

    Liefs,

    Linsey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Een reis door Thailand en Laos

Een maand reizen

Recente Reisverslagen:

26 November 2010

Koh Chang

22 November 2010

Non Khai

19 November 2010

Van Vieng

16 November 2010

Luang prabang

12 November 2010

Chiang Khong
Danielle

Actief sinds 22 Okt. 2010
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 38732

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 03 September 2017

Fietsen naar de Auvergne

15 Augustus 2015 - 15 September 2015

Fietsen naar Zuid-Frankrijk

01 September 2014 - 21 September 2014

Fietsen naar Bourgogne

03 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

De West Highland Way

30 Oktober 2010 - 29 November 2010

Een reis door Thailand en Laos

Landen bezocht: