Nevers, eindpunt - Reisverslag uit Gannay-sur-Loire, Frankrijk van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu Nevers, eindpunt - Reisverslag uit Gannay-sur-Loire, Frankrijk van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu

Nevers, eindpunt

Blijf op de hoogte en volg Danielle

22 September 2014 | Frankrijk, Gannay-sur-Loire

11/9 Veel klimmen naar Nevers, wat het eindpunt is van de route. Voor het eerst dat ik bij een volgende helling 'getver' denk. En er komen er nog heel wat achteraan. 2,5 km van 7%, nog eentje van 2 km, enz. Gisteren dacht ik nog dat ik de heuvels zou gaan missen als ik de kanalenroute zou gaan doen, maar vandaag was het dus weer bijgesteld met 'fijn, even een paar dagen wat vlakker'. Gedachten en gevoelens veranderen onder invloed van de context waarin je je begeeft...
Natuurlijk na de vele en lange klimmen... ook de kilometerslange afdalingen! En heus, dit maakt de inspanning weer de moeite waard! Het is echt geweldig om met ruim 30 km per uur op je fietsje naar beneden te roetsjen met een prachtig glooiend landschap wijd voor je. Alleen op de weg, alleen in dit stukje wereld met de wind die muziek maakt rond jouw aanwezigheid.

Geen zin in Nevers, ook niet in het 'officiële' eindpunt op de brug over de Loire, daar heb ik lak aan. Rechtstreeks naar het station voor een half uurtje NS om op de route 'Fietsen door Bourgogne' te komen.
Over een kwartiertje vertrekt de trein. Geen liften op dit station. Ik loop naar de trap en jawel, weer wordt ik gered. Precies op dat moment komen er twee jonge, sterke, welwillend kijkende mannen naar boven.
"Willen jullie me ajb helpen naar het andere perron te komen?", vraag ik haast smekend. Tuurlijk willen ze dat. Even snel de zwaarste tassen eraf en zij tillen de fiets even af en op naar het juiste perron. Vijf minuten later rijd ik m'n huisje zo de sprinter in en ontspan en geniet met een appeltje. Op naar het volgende avontuur.

Wennen aan het nieuwe boekje, minder gedetailleerd, veel zelf interpreteren, zoeken en lekker omrijden. Maar het lukt allemaal weer en heel tevreden installeer ik me na 97 km op weer een pareltje van een plekje in Gannay-sur-Loire

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 22 Okt. 2010
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 38733

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 03 September 2017

Fietsen naar de Auvergne

15 Augustus 2015 - 15 September 2015

Fietsen naar Zuid-Frankrijk

01 September 2014 - 21 September 2014

Fietsen naar Bourgogne

03 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

De West Highland Way

30 Oktober 2010 - 29 November 2010

Een reis door Thailand en Laos

Landen bezocht: