2e dag Ardennen - Reisverslag uit Lescheret, België van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu 2e dag Ardennen - Reisverslag uit Lescheret, België van Danielle Vivaldi - WaarBenJij.nu

2e dag Ardennen

Blijf op de hoogte en volg Danielle

03 September 2014 | België, Lescheret

Fit en vrolijk door de prachtige beboste heuvels van de Ardennen. Langzamerhand begin ik oog te krijgen voor het landschap en voor wat er bloeit langs de weg. De eerste 20 km gaan heel fijn, even pauzeren in het mooie dorp Lierneux; Dan toch ook wel weer klimmen en dalen, maar dit gaat al een stuk beter dan gisteren. Het dalen is nog wel wennen hoor, je gaat zo hard! 35 km per uur of meer. Zoiets als altijd in de stad rijden met je fiatje en af en toe de grote weg op naar Delft en dan een weekendje met een Bugatti rijden over oneindige wegen! Denk ik.
Ook moet ik serieus oppassen voor de gaten in de weg, zeker met het dalen. Gelukkig is het niet overal zo slecht, maar je moet wel opletten.
Lunchen bij een camping waar ook weer geen mens te zien is. Wel Annemiek en Peter die ook aan het fietsen zijn en die me meteen uitnodigen aan hun picknicktafel. We wisselen ervaringen uit en kaas en gaan weer elk onze eigen kant uit. Zij doen een route vanuit Zuid-Frankrijk (ik geloof vanaf Avignon) naar Nederland. Fijne mensen die je ook weer motiveren om lekker verder te gaan.
De 10 km voor Bastogne is op een fietspad, hé! iets bekends! Heerlijk doorfietsen, lekker vlak en heel groen. De kant staat vol varens die beginnen te verkleuren. Ik heb bewondering voor varens, hoe ze tot leven komen en hoe ze aankondigen dat alles sterfelijk is. Respect....
Ik neem me voor om bij Bastogne te pauzeren en te besluiten om daar naar een camping te gaan of nog 22 km door te fietsen voor een kleine natuurcamping.
Op het fietspad komt een man nog even gezellig meefietsen tot aan Bastogne. 76 op zijn racefiets. Zie ik graag, mensen die nog lekker actief zijn, ook als ze wat ouder worden.
Hij is onder de indruk van het gewicht van mijn fiets en ik moet ontzettend lachen als hij zegt dat ik 'extra-ordinaire' ben. Ik snap de Franse betekenis wel, maar het klonk heel grappig.
Ik besluit al snel dat ik door wil rijden en al heel snel ben ik de stad weer uit en tussen de maisvelden. Wat mijn tevredenheid over de routebeschrijving enorm doet toenemen. Nog ruim een uur weer door een glooiend landschap door allerlei dorpen waar je nauwelijks mensen ziet, wel af en toe een kat, dus blijven opletten!
Ik heb weer mijn geplande bestemming gehaald, vandaag 89 km gereden, gister ook ruim 87. Ik ben er, en vind het mooiste plekje van de omgeving voor mijn tent, op de kleine natuurcamping die ik op het oog had. Aan een meertje, met picknicktafel. Ik blijf hier nog een dag, lekker even bijkomen, vind dat ik dit verdiend heb.

  • 06 September 2014 - 22:40

    Linsey:

    Zo dan, jij fietst veel kilometers! Gaat lekker, he, Daan! Leuk dat je ook mensen onderweg tegenkomt en ontmoet. Alleen reizen is prima, maar een beetje aanspraak is ook wel fijn. Blijf goed opletten en geniet ervan! Liefs, Linsey

  • 06 September 2014 - 22:40

    Linsey:

    Zo dan, jij fietst veel kilometers! Gaat lekker, he, Daan! Leuk dat je ook mensen onderweg tegenkomt en ontmoet. Alleen reizen is prima, maar een beetje aanspraak is ook wel fijn. Blijf goed opletten en geniet ervan! Liefs, Linsey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 22 Okt. 2010
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 38754

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 03 September 2017

Fietsen naar de Auvergne

15 Augustus 2015 - 15 September 2015

Fietsen naar Zuid-Frankrijk

01 September 2014 - 21 September 2014

Fietsen naar Bourgogne

03 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

De West Highland Way

30 Oktober 2010 - 29 November 2010

Een reis door Thailand en Laos

Landen bezocht: